2017年4月12日水曜日

春のデトックス・Spring Detox

昨日は寒くて、雨が冷たい一日でしたが、今日の日中はぐんぐん気温が上がりました。
冬から春への移り変わりは、体調管理が難しいとつくづく実感しています。

もう完全復帰しましたが、私、寝込んでしまいました。

咳と熱で一週間起き上がれませんでした。こんなの久しぶりです。
インフルエンザではありませんでしたが、38度台の熱が落ち着くまで、ひたすら寝て、水分取って、食欲もなく、ただ、ただ休養していました。

風邪が本格稼働しだして、熱がぐんぐん上がり始め、動けなくなる予感がしたので、まだ気力があるうちに旦那さんにお使いを頼みました : お水、果物、鼻セレブ

近所のイオンに鼻セレブがなかったそうで、他のスーパーをあちこち廻って探してくれたのは有難いのですが、、、こんなにたくさん買って来てくれました!!
(これ全部消費する前に完治したい。。。😅)



鼻セレブ、初めて使いましたが、癒された~😍。
お陰さまで最初の一箱がなくなりかけた頃に回復。

今月に入りやっと本調子に戻りましたが、一度極限まで体力が落ちると、如何に日常の生活が体に負担だったか、良く解ります。今までの睡眠サイクルや、デザートタイムが病気になった体には合わず、日頃如何に無理していたのかが身にしみました。特に睡眠不足のダメージが大きかったようです。

そこで、この本を読んでみました。

https://www.amazon.co.jp/dp/4426115272/ref=rdr_ext_tmb
あなたの人生を変える睡眠の法則

朝昼夕にそれぞれ3種類の動作を行う事で、その日の睡眠の質があがる、というもの。

3っつとも今までにない習慣だったので、最初は一つ、二つから。行うタイミングも、本でお奨めされているベストな時間帯ではありませんでしたが、1つめの朝起きて日光を浴びる事は毎日欠かさず行いました。2つめの、日中5分~15分目を閉じる事は一日置きに実践。3っつめの夕方の運動は一週間に一回程度。それでも、10日程経った頃から劇的な変化が感じられました!

朝の目覚めが違う

低血圧なので、寝起きが悪いのは体質、と子供の頃から今に至るまで、40年以上朝はボーっとしながら、なんとかルーチーンをこなしてました。それが、たった一週間で、激変。
朝から動ける動ける! 👊👊👊
日中の集中力も上がり、脳がきびきび動いているみたい。無駄なく作業をこなせるようになりました。

風邪の熱で体がデトックスされたようで、嗜好も変わりました。甘いものがより甘く感じられ、少量で満足できるようになりました。Dessert Queenもそろそろ卒業かも。 (笑)

睡眠の質が向上したお陰で、忙しい一日のあとでも、やる気が残っていると感じる日々が増えて来ました。😤
2月、3月は忙しくて、毎日のタスクをこなすので精いっぱいで、いろいろ後回しにしていた作業があるのですが、今思うと、慢性の睡眠不足でフルのキャパが出ない悪循環に陥ってたのかもしれません。

長年勤めてた生活からフリーになると、時間を如何にセルフマネージメントするか、というのが課題だと感じていた時でもあったので、この本に感謝です。😊


People say spring is the most suitable season for a detox.
I didn't actually ask for it but I had to go through the most powerful detox in the recent years. I had a nasty cold with high fever; stayed in bed for a week. I wasn't able to get up nor eat and all I could do was just to sleep and drink water.
Oddly, none of the prescribed medicine worked this time so I gave up rushing my recovery. This was probably the better choice now I think of it. As fever stayed high for a couple of days, I was forced to sleep well and the fever must killed bacteria and virus whatever unnecessary things within my body. Self Detox !

When I fully recovered from the cold, my habits are also changed. I can't stay up late as much as I used to do. I have less crave for sweets. I am no longer a Dessert Queen !

In short, this cold did me well. It reset my bad habits.

This was a chance especially to realize how important is to getting good quality of sleep. So I read a book called "The sleeping method to change your life - three small habits to change a whole life" by my emotional translation. 😉  (Above is the photo of the book with green cover)
I followed the three steps in the book. Morning sun light, a short nap at noon and a small exercise in the evening.  Although I didn't practice perfectly nor did I complete all three every day, I see dramatic change after a week. I am acute not only during the day but also in the morning, right after I wake up.
I have never ever been a morning person. This change is dramatic !

Back orders to be caught up, HP updated to be completed then I sense that I still will have energy left for trying something new. 😇
 
By the way, I didn't touch on about the photo, Kleenexes with animals.
They are the product called "The Nose Celeb."

This luxury tissue with moisturizer has a texture so soft that it is a must item for fighting cold.
So I asked my husband to get one and he came back with four because they all had a different face on it !

Luckily I finished only one box before my full recovery.

There is also a panda bear.

0 件のコメント:

コメントを投稿